Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2008 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Tvorba standardu cizojazyčného vzdělávání pro vysoké školy technického zaměření
(EN) Creating a Foreign Language Standard for a Technically-Orientated University

Strana / Page: 350-368
Autor / Author: Neuwirfhová, L.
Klíčová slova / Key words: evropská kritéria, mezinárodní kompatibilita, obsah vzdělávání, odborný jazyk, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, standard


Anotace:

Text představuje proces a výsledky výzkumu při tvorbě standardu cizojazyčného vzdělávání na vysokých školách technického zaměření. Vedle stanovení vzdělávacích cílů a odborně zaměřených komunikativních dovedností a jazykových znalostí bylo součástí předkládaného výzkumného šetření určení žádoucí míry odbornosti učebních textů a zajištění institucionální i mezinárodní srovnatelnosti očekávaných výstupů založené na aplikaci evropských kritérií jazykového vzdělávání na odborný jazyk na technicky orientované univerzitě. Jak posílení výuky odborného jazyka, tak mezinárodní kompatibilita jazykového programu jsou plně v souladu s prioritami strategických dokumentů týkajících se terciárního jazykového vzdělávání v ČR i v Evropě.



Annotation:

The article Creating Foreign Language Standard in Technically-Oriented Universities deals with the construction of a flexible standard for world languages based on the application of European criteria for language education, formulated in a Common European Framework of Reference for Languages (2001) and in the European Language Portfolio, to language for academic and technical purposes. National and international comparability can be seen in the standard expected outcomes compatible with standardised European descriptors and the Framework Bl level of achievement. The process of referring to European criteria for language education and their application to language for academic and specific purposes supports comparability rather than identity, allowing for variation, yet following common principles. This concept is suitable not only for the Czech Republic but also in the wider European context.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}