Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
3/2015 (MONO) -

Page: 292-300
Author: BRESNIHAN, N., MILLWOOD, R., OLDHAM, E., STRONG, G., WILSON, D.
Key words: computational thinking, ICT, United Kingdom, Ireland, historical development of computing in education, curriculum, education policy

Annotation:

Computing is experiencing a resurgence of interest in schools, and this has led to the emergence of computational thinking as a key 21st century skill forming part of the Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) agenda. In England, Ireland and many other countries, industry demands better prepared graduates to develop solutions using technology. In practice, this has led to expecting children as young as five to begin to learn to program computers in England and in Ireland to the establishment of computer clubs. The sceptic would warn that we have been here before. Computing courses were first introduced in the late 1970s and early 1980s only to see their decline as the study of office applications, multimedia and online communications technology took over, offering a broader information technology, digital literacy and creative opportunity to all learners. The recent re-introduction of computing may be critiqued as an ill-considered knee jerk reaction. It may be that the call for more computing in schools is simply capital seeking cheaper labour rather than empowerment of learners’ creative and curiosity. This discussion paper argues that we should properly invest in pedagogical research, continuing professional development and curriculum development to ensure that the proposed benefits to learners do accrue and better understand their nature.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}