Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
5/2015 (INT) -
Výzkumná studie Research Paper

Page: 516-531
Author: Marešová, M.
Key words: open school, interpretative phenomenological approach, case study, International Primary School, school-family partnership

Annotation:

This article explores an international primary school which intentionally engages parents coming from countries with different systems of education in a relationship based on partnership in order to stimulate the personal development of children. The case study gives a voice to teachers who reflect on the approach of the school and to parents who had no previous experience of this approach, either as pupils or adults. Hence the research question: how do these parents construe their understanding of the openness of the school? Based on the interpretative phenomenological analysis of the parental accounts, the study shows that when parents start to recognise the traits of an unknown educational paradigm where the opening of the school towards the partnership with the parents represents just one means of stimulating the holistic development of individual children they recognise it not as a neutral phenomenon, but one which is good for their children, especially against the backdrop of their experiences with schools that remain closed.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}