Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/2015 (INT) -
Výzkumná studie Research Paper

(CZ) Opening the School to Support Children: The International Primary Case
(EN) Opening the School to Support Children: The International Primary Case

Strana / Page: 516-531
Autor / Author: Marešová, M.
Klíčová slova / Key words: open school, interpretative phenomenological approach, case study, International Primary School, school-family partnership
open school, interpretative phenomenological approach, case study, International Primary School, school-family partnership

Anotace:

This article explores an international primary school which intentionally engages parents coming from countries with different systems of education in a relationship based on partnership in order to stimulate the personal development of children. The case study gives a voice to teachers who reflect on the approach of the school and to parents who had no previous experience of this approach, either as pupils or adults. Hence the research question: how do these parents construe their understanding of the openness of the school? Based on the interpretative phenomenological analysis of the parental accounts, the study shows that when parents start to recognise the traits of an unknown educational paradigm where the opening of the school towards the partnership with the parents represents just one means of stimulating the holistic development of individual children they recognise it not as a neutral phenomenon, but one which is good for their children, especially against the backdrop of their experiences with schools that remain closed.



Annotation:

This article explores an international primary school which intentionally engages parents coming from countries with different systems of education in a relationship based on partnership in order to stimulate the personal development of children. The case study gives a voice to teachers who reflect on the approach of the school and to parents who had no previous experience of this approach, either as pupils or adults. Hence the research question: how do these parents construe their understanding of the openness of the school? Based on the interpretative phenomenological analysis of the parental accounts, the study shows that when parents start to recognise the traits of an unknown educational paradigm where the opening of the school towards the partnership with the parents represents just one means of stimulating the holistic development of individual children they recognise it not as a neutral phenomenon, but one which is good for their children, especially against the backdrop of their experiences with schools that remain closed.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}