Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2017 (MONO) -
Recenze Review

(CZ) Kvaszův instrumentální realizmus v zorném poli didaktiky
(EN) Kvasz’s instrumental realism in the perspective of didactics

Strana / Page: 311-322
Autor / Author: Slavík, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:

Bloomfield, L. (1946). Linguistic aspects of science. In O. Neurath, R. Carnap & C. W. Morris, International encyclopaedia of unified science. 1. díl, č. 4. Chicago: The University of Chicago Press.

Boden, M. A. (2004). The creative mind. Myths and mechanisms. London: Routledge.

Brockmeyerová-Fenclová, J., Čapek, V., & Kotásek, J. (2000) Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 50(1), 23–37.

Caws, P. (1988). Structuralism. The art of the intelligible. Atlantic Highlands, New York: Humanities Press.

Cvek, B. (2016). Ladislav Kvasz: Inštrumentálny realizmus. Filosofický časopis, 64(2), 300–303.

Hejný, M., & Kuřina, F. (2000). Tři světy Karla Poppera a vzdělávací proces. Pedagogika, 50(1), 38–50.

Chevallard, Y. (1991). La transposition didactique du savoir savant au savoir enseigné (suvie de un exemple d'analyse de la transposition didactique). Paris: La Pensée Sauvage.

Chrz, V. (2013). Exprese jako vtiskování signatury. In J. Slavík, V. Chrz & S. Štech (Eds.), Tvorba jako způsob poznávání (s. 223–248). Praha: Karolinum.

Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135.

Kolman, V. (2011). Idea, číslo, pravidlo. Praha: Filosofia.

Kvasz, L. (2008). Patterns of change. Lingustic innovation in the development of classical mathematics. Basel: Birkhäuser Verlag.

Kvasz, L. (2012). What can the social sciences learn from the process of mathematization in the natural sciences. In D. Dieks et al. (Eds.), Probabilities, laws, and structures (s. 379–389). Dordrecht: Springer.
https://doi.org/10.1007/978-94-007-3030-4_27

Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.

Kvasz, L. (2016a). Princípy genetického konštruktivizmu. Orbis scholae, 10(2), 15–46.

Kvasz, L. (2016b). Odpoveď Borisovi Cvekovi. Filosofický časopis, 64(2), 304–308.

Merlan, P. (1953). From Platonism to Neoplatonism. Haag: Martinus Nijhoff.
https://doi.org/10.1007/978-94-017-6205-2

Michell, J. (1999). Measurement in psychology. A critical history of a methodological concept. Cambridge: Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/CBO9780511490040

Peregrin, J. (1999). Význam a struktura. Praha: OIKOYMENH.

Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (Eds.). (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.

Štech, S. (2013). Kognitivní vývoj mezi reprodukcí a inovací. In J. Slavík, V. Chrz & S. Štech (Eds.), Tvorba jako způsob poznávání (s. 29–44). Praha: Karolinum.

Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Psychometrika. Měření v psychologii. Praha: Portál.

van Dijk, E. M., & Kattmann, U. (2007). A research model for the study of science teachers' PCK and improving teacher education. Teaching and Teacher Education, 23(6), 885–897.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.05.002

Vopěnka, P. (2001). Meditace o základech vědy. Praha: Práh.




Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}