Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2017 (MONO) -
Diskuse Discussion

(CZ) Má význam brániť „neproduktívne“ vzdelávacie obsahy v dnešných časoch?
(EN) Is there any point in defending “unproductive” educational content today?

Strana / Page: 295-305
Autor / Author: DANIŠKOVÁ, Z.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:

Arendtová, H. (1994). Krize kultury. Praha: Mladá fronta.

Aristoteles (2006). Politika. Bratislava: Kalligram.

Aristoteles (2009). Poetika. Martin: Thetis.

Bergson, H. (1939). Milič Čapek. Praha: Nakl. Družstvo Máje.

Brouk, B. (1946). Závažnost obecného vzdělání. Praha: Václav Petr.

Burjan, V., et al. (2017). Učiace sa Slovensko. Bratislava: MŠVVaŠ SR.

Danišková, Z. (2014). Môže umenie vypestovať dobrého občana? Aristotelov príspevok vo svetle teórie výchovy. Pedagogická orientace, 24(3), 311–329.
https://doi.org/10.5817/PedOr2014-3-311

Dumazedier (1966). Volný čas. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 2 (3), 443–447.

Hábl, J. (2013a). "Zčásti jinotajně, zčásti zjevně." Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu. Paidea, 10(3), 1–12.

Hábl, J. (2013b). Učit (se) příběhem. Brno: Host.

Hayek, H. A. von (2001). Cesta do nevoľníctva. Bratislava: Nadácia F. A. Hayeka. Fiala, J. (1993). Idea školy střední. In S. Starkl, Filosofie výchovy (s. 2–18). Plzeň: Aleš Čenek.

Fiala, J. (2000a). Otevřené vzdělávaní pro otevřenou společnost. Přítomnost, 3, 18–20.

Fiala, J. (2000b). Geometrie a kritické myšlení. Literární noviny, XI(10), 5.

Fiala, J. (2004). Dělání vzdělání (dovednosti, znalosti a vzdělání). In N. Demjančuk, Univerzita v novém mileniu (s. 67–74). Plzeň: Aleš Čenek.

Fiala, J. (2010). Vzdělávaní jakožto podvracení. Vesmír, 89(10), 579.

Fiala, J. (2011). Idea univerzity dnes. Člověk v nových světech. 12. výjezdní IdS Nečtiny.

Fiala, J. (2013). Výška. Šířka. Hloubka. Čas. Praha: Vize 97.

Finkielkraut, A. (1993). Destrukce myšlení. Brno: Atlantis.

Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.

Kratochvíl, Z. (1995). Výchova, zřejmost, vědomí. Praha: Herrmann & synové.

Komenský, J. A. (1948). Vševýchova. Pampedia. Praha: SNP.

Kopecký, M., et al. (2013). Vědění a učení v globalizovaném světě: Aktéři a změny. Praha: Filozofická fakulta UK.

Liessmann, K. P. (2008). Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědení. Praha: Academia.

Mikula, K. (2016). Matematiku netreba milovať, stačí ju vedieť. Pravda. Dostupné na https://zurnal.pravda.sk/

Palouš, R. (1991). Čas výchovy. Praha: SNP.

Palouš, R. (2008). Je svět (hodnotově) dvojí nebo jeden? Paidea, 5(2).

Patočka, J. (1996). Filosofie výchovy. In Péče o duši I (s. 363–440). Praha: Oikuméné.

Patočka, J. (2006). Komenský a mathesis univerzalis. In Češi II (s. 193–212). Praha: Oikuméné.

Patočka, J. (2012). Problém výchovy. Podobenství o úsečcke a o jeskyni. In Platónova péče o duši a spravedlivý stát (s. 60–72). Praha: Oikuméné. Petrusek, M. (nedatované). Umění a životní styl ve společnosti zjitřených smyslů. Úvahy stárnoucího konzervativce. Kritika & kontext, 16(44), 10–15.

Pieper, J. (1992). Volný čas / vzdělání / moudrost. Praha: Křesťanská akademie.

Piťha, P. (1998). O přípravě na život v společnosti. Prednáška na konferencii Partners in Europe: Learning Together – Building the European House of Education.

Pupala, B. (2004). Narcis vo výchove. Bratislava: Veda.

Rybák, D. (2012). Addenda k problému korupce a smyslu vzdělání. Paideia, 9(3–4), 1–13.

Scruton, R. (2005). Estetické porozumění. Brno: Barrister & Principal.

Strouhal, M. (2016). "Medzi Ifigenií a Asterixem". K problematice kulturního aristokratizmu a relativizmu ve vzdělávaní. In M. Strouhal & S. Štech (Eds.), Vzdělání a dnešek (s. 58–82). Praha: Karolinum.

Suvák, V. (2002). Úvodné poznámky k diferencii teoretického a praktického. In V. Suvák (Ed.), K diferencii teoretického a praktického II (s. 7–22). Prešov: Filozofická fakulta PU.

Šalda, F. X. (1991). Šaldův zápisník II. Praha: Československý spisovateľ.

Vopěnka, P. (2011). Úhelný kámen evropské vzdělanosti a moci. Praha: Práh.




Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}