(CZ) Má význam brániť „neproduktívne“ vzdelávacie obsahy v dnešných časoch?
(EN) Is there any point in defending “unproductive” educational content today?
Autor / Author: DANIŠKOVÁ, Z.
Klíčová slova / Key words:
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Arendtová, H. (1994). Krize kultury. Praha: Mladá fronta.
Aristoteles (2006). Politika. Bratislava: Kalligram.
Aristoteles (2009). Poetika. Martin: Thetis.
Bergson, H. (1939). Milič Čapek. Praha: Nakl. Družstvo Máje.
Brouk, B. (1946). Závažnost obecného vzdělání. Praha: Václav Petr.
Burjan, V., et al. (2017). Učiace sa Slovensko. Bratislava: MŠVVaŠ SR.
Danišková, Z. (2014). Môže umenie vypestovať dobrého občana? Aristotelov príspevok vo svetle teórie výchovy. Pedagogická orientace, 24(3), 311–329.
https://doi.org/10.5817/PedOr2014-3-311
Dumazedier (1966). Volný čas. Sociologický časopis / Czech Sociological Review, 2 (3), 443–447.
Hábl, J. (2013a). "Zčásti jinotajně, zčásti zjevně." Alegorie jako didaktický nástroj v Komenského Labyrintu. Paidea, 10(3), 1–12.
Hábl, J. (2013b). Učit (se) příběhem. Brno: Host.
Hayek, H. A. von (2001). Cesta do nevoľníctva. Bratislava: Nadácia F. A. Hayeka. Fiala, J. (1993). Idea školy střední. In S. Starkl, Filosofie výchovy (s. 2–18). Plzeň: Aleš Čenek.
Fiala, J. (2000a). Otevřené vzdělávaní pro otevřenou společnost. Přítomnost, 3, 18–20.
Fiala, J. (2000b). Geometrie a kritické myšlení. Literární noviny, XI(10), 5.
Fiala, J. (2004). Dělání vzdělání (dovednosti, znalosti a vzdělání). In N. Demjančuk, Univerzita v novém mileniu (s. 67–74). Plzeň: Aleš Čenek.
Fiala, J. (2010). Vzdělávaní jakožto podvracení. Vesmír, 89(10), 579.
Fiala, J. (2011). Idea univerzity dnes. Člověk v nových světech. 12. výjezdní IdS Nečtiny.
Fiala, J. (2013). Výška. Šířka. Hloubka. Čas. Praha: Vize 97.
Finkielkraut, A. (1993). Destrukce myšlení. Brno: Atlantis.
Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.
Kratochvíl, Z. (1995). Výchova, zřejmost, vědomí. Praha: Herrmann & synové.
Komenský, J. A. (1948). Vševýchova. Pampedia. Praha: SNP.
Kopecký, M., et al. (2013). Vědění a učení v globalizovaném světě: Aktéři a změny. Praha: Filozofická fakulta UK.
Liessmann, K. P. (2008). Teorie nevzdělanosti. Omyly společnosti vědení. Praha: Academia.
Mikula, K. (2016). Matematiku netreba milovať, stačí ju vedieť. Pravda. Dostupné na https://zurnal.pravda.sk/
Palouš, R. (1991). Čas výchovy. Praha: SNP.
Palouš, R. (2008). Je svět (hodnotově) dvojí nebo jeden? Paidea, 5(2).
Patočka, J. (1996). Filosofie výchovy. In Péče o duši I (s. 363–440). Praha: Oikuméné.
Patočka, J. (2006). Komenský a mathesis univerzalis. In Češi II (s. 193–212). Praha: Oikuméné.
Patočka, J. (2012). Problém výchovy. Podobenství o úsečcke a o jeskyni. In Platónova péče o duši a spravedlivý stát (s. 60–72). Praha: Oikuméné. Petrusek, M. (nedatované). Umění a životní styl ve společnosti zjitřených smyslů. Úvahy stárnoucího konzervativce. Kritika & kontext, 16(44), 10–15.
Pieper, J. (1992). Volný čas / vzdělání / moudrost. Praha: Křesťanská akademie.
Piťha, P. (1998). O přípravě na život v společnosti. Prednáška na konferencii Partners in Europe: Learning Together – Building the European House of Education.
Pupala, B. (2004). Narcis vo výchove. Bratislava: Veda.
Rybák, D. (2012). Addenda k problému korupce a smyslu vzdělání. Paideia, 9(3–4), 1–13.
Scruton, R. (2005). Estetické porozumění. Brno: Barrister & Principal.
Strouhal, M. (2016). "Medzi Ifigenií a Asterixem". K problematice kulturního aristokratizmu a relativizmu ve vzdělávaní. In M. Strouhal & S. Štech (Eds.), Vzdělání a dnešek (s. 58–82). Praha: Karolinum.
Suvák, V. (2002). Úvodné poznámky k diferencii teoretického a praktického. In V. Suvák (Ed.), K diferencii teoretického a praktického II (s. 7–22). Prešov: Filozofická fakulta PU.
Šalda, F. X. (1991). Šaldův zápisník II. Praha: Československý spisovateľ.
Vopěnka, P. (2011). Úhelný kámen evropské vzdělanosti a moci. Praha: Práh.