Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/2018 -
Úvodník Introduction

(CZ) Žhavé téma aneb O redukci mezi (nejen) pedagogickou teorií a praxí
(EN) A Burning Issue: The fading line between (not only) educational theory and practice

Strana / Page: 97-105
Autor / Author: SLAVÍK, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:

Fauconnier, G., & Turner, M. (2002). The way we think. Conceptual blending and the mind's hidden complexities. New York: Basic Books.

Havel, I. M. (2013). Aritmetika, vědomí a čas. Slavná Hofstadterova kniha konečně v českém překladu, část IV. Vesmír, 92(3), 177–179.

Hofstadter, D. R. (2012). Gödel, Escher, Bach. Existenciální gordická balada. Metaforická fuga o mysli a strojích v duchu Lewise Carolla. Praha: Argo, Dokořán.

Korthagen, F. A. J., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
PMCid:PMC3232382

Kvasz, L. (2012). What can the social sciences learn from the process of mathematization in the natural sciences. In D. Dieks, W. J. Gonzalez, S. Hartmann, M. Stöltzner & M. Weber (Eds.), Probabilities, Laws, and Structures (s. 379–389). Dordrecht: Springer.
https://doi.org/10.1007/978-94-007-3030-4_27

Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.

Kvasz, L. (2016) Princípy genetického konštruktivizmu. Orbis scholae, 10(2), 15−45.

Markoš, A. (2018). Termíny, pojmy, významy a modely. Vesmír, 97(5), 273–274.

Quine, W. O. (2008). Covitosti. Občasně filosofický slovník. Praha: Mladá fronta.

Searle, J. R. (2004). Mind. Oxford: Oxford University Press.

Slavík, J., Chrz, V., Štech, S., et al. (2013) Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.

Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., & Knecht, P. (2017). Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita.

Špaček, J. (2018). Emoce a argumenty. Vesmír, 97(5), 273–274.

Štech, S. (2009) Zřetel k učivu a problém dvou modelů kurikula. Pedagogika, 59(2), 105–115.

Zadeh, L. A. (1973). Outline of a new approach to the analysis of complex systems and decision processes. IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics, 1(3), 28–44.
https://doi.org/10.1109/TSMC.1973.5408575




Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}