Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/2007 -
Studie Studies

(CZ) Náboženstvo a náboženská výchova v európskej unii
(EN) Religion and Religious Education in the European Union

Strana / Page: 145-152
Autor / Author: Tománek, P.
Klíčová slova / Key words: náboženstvo, náboženská výchova, EÚ, religiozita Európy, náboženská tradícia


Anotace:

V predkladanom článku sa zaoberáme náboženstvom a náboženskou výchovou v rámci EÚ. Odvoláváme sa na nestarnúce konzervativně hodnoty európskej minulosti - ako židovsko-kresťanská tradtcia, rtmske právo, či dokoncagréckafilozofia. Poukazujeme na sku-točnosti, ktoré zohrávajú dôleiitú úlohu v plnění náboženské) konfesie v EÚ.



Annotation:

In this essay the author focuses on the ageless values of Europe, such as Roman Law, the Judaeo-Christian roots of religion and Greek philosophy. It points out the importance of religious education in the educational process, which for many reasons including multiculturalism in modern Europe is constantly changing. Religious education has a different place in schools in different states, being variously compulsory, one of a list of subjects from which a choice must be made, or entirely optional. The article looks at the role and character of religious education in several EU states. In each state the way in which religion is taught (Luptáková, 2004) is historically conditioned and depends on many factors from the confessional profile of the population to the place and role of religion and the church in society to the edu-cational system, the relationship of the state to religious communities and so on.
Religion and religious education remain a attractive educational subjects even in the 21 st century. In the EU religious education is covered by the law on freedom of religion, on the avowal of faith and right to express one‘s own worldview.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}