Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2006 -
Studie Studies

(CZ) Rámcové a školní vzdělávací programy v kontextu vzdělávacích a výchovných priorit středního odborného školství
(EN) Framework and School Educational Programmes in the Context of the Educational

Strana / Page: 266-272
Autor / Author: Dytrtová, R.; Bucharová, V.; Husová, Z.
Klíčová slova / Key words: odborné školství, rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy, výsledky vzdělávání, kompetence - klíčově, odborné, občanské: průřezová témata, průřezové téma Člověk a životni prostředí


Anotace:

V příspěvku jsou prezentovány informace o podobě rámcových vzdělávacích programů pro odborně vzděláváni a o tvorbě školních vzdělávacích programů v rámci projektu PILOT S, jejichž ověřováni bude probíhat v rámci projektu do roku 2008. Příspěvek představuje vizi výchovně-vzdělávacich výsledků odborného vzdělávání. Těžiště příspěvku je v charakteristice návrhu průřezových témat a v ukázce jejich implementace do školních vzdělávacích programů na přikladu aplikace průřezového tématu Člověk a životni prostředí, na jehož koncepci se autorky příspěvku podílely.



Annotation:

This article is focused on the very topical theme of the formulation of framework educational programmes for middle vocational schools. It provides brief information on the creation of framework educational programmes (RVP) for vocational education and their transformation into school educational programmes (ŠVP). In the framework of the Pilot S Programme schools draw up their own school education programme in collaboration with the National Institute of Vocational Education. 30 middle vocational schools and training centres from all over the Czech Republic are involved in the project which is to be completed by the year 2008. The major priorities of the reform of the contemporary school are the integration of education for sustainable growth into teaching and the strengthening of language training and education in information technology. The existence of what are known as cross-section themes in the framework education programme (RVP) proposed and approved for integration into school educational programmes will assist in the realisation of these priorities.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}