Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2006 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Dětská muzea jako nová forma edukace
(EN) Children‘s Museums as a New Form of Education

Strana / Page: 395-404
Autor / Author: Jůva, V.
Klíčová slova / Key words: neformální vzděláváni, učeni řešením problémů, muzejní edukace, muzejní pedagogika, dětské muzeum, pedocentrismus, participace, interaktivita


Anotace:

Již vice jak sto let ve světě rozvíjejí svoji činnost specifická kulturní a edukační zařízeni - dětská muzea. Od počátku se setkávala s velkým ohlasem li široké veřejnosti i s podporou a kladnou odezvou li odborníků, zvláště pedagogů a psychologů. Proč tomu tak je? Jak dětská muzea vznikala? Čím jsou přitažlivá pro děti i pro jejich rodiče? V čem tk‘ijejich specifičnost? Jaké aktivity nabízejí svým návštěvníkům? Jaké jsou jejich aktuální vývojové trendy? Stať reaguje na naznačené otázky a analyzuje genezi, současnou situaci, typické rysy a vybrané vývojové trendy muzei pro děti a mládež.



Annotation:

For more than one hundred years, specific cultural and educational institutions - children‘s museums - have been developing their activities in the world. From the very beginning they received a favourable response from the general public and support and a positive response from experts, particularly teachers and psychologists. What is the reason for this positive response? How were the children‘s museums established? How did they develop? What makes them attractive for children and their parents? What are considered to be their distinctive characteristics? What activities do they offer to their visitors? What are their current development trends? The study responds to all these questions and analyses the basic preconditions of the birth, genesis, present situation, typical features and selected developmental trends of museums for children and young people.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}