Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2006 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Vzdalene a virtuální laboratoře ve výuce a v přípravě učitelů přírodovědných předmětů
(EN) Distance and Virtual Laboratories in Teaching and in the Training of Natural Science Teachers

Strana / Page: 361-372
Autor / Author: Bílek, M.; Turčáni, M.
Klíčová slova / Key words: přírodovědné vzděláváni; vzdáleně laboratoře; vzdálená měřeni; virtuální laboratoře; školní přírodovědný experiment; počítačově simulace experimentálních činnosti


Anotace:

Studie se zaměřuje na význam metodologických aspektů přírodovědného vzděláváni v období počínající informační společnosti. V úvodu se autoři zamýšlejí nad významem využili informačních a komunikačních technologii při podpoře základních metod přírodovědného poznáváni a jejich průmětem do školního kurikula. Popsány a příklady doloženy jsou vybraně přístupy к využiti internetu při podpoře experimentálních činností žáků a studentů - vzdálené laboratoře, vzdálená měřeni a virtuální laboratoře. Závěr přináší nástin výhod i problematických míst zaváděni těchto technologii do pedagogické praxe především všeobecného vzděláváni.



Annotation:

The paper focuses on the importance of methodological aspects of natural science education at the start of the era of the information society. In the introduction we consider the significance of the exploitation of ICT to enhance the basic methods of knowledge acquisition and understanding in the natural sciences and their application in the school curriculum. Selected approaches to the use of the Internet in pupils‘ and student‘s experimental work - remote laboratory, remote sensing and virtual laboratory - are described with examples. In conclusion we try to suggest the advantages and limits of the incorporation of these technologies into educational practice primarily in general education.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}