Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2006 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Elektronická edukační media a cesty jejich evaluace
(EN) Electronic Educational Media and Ways to Evaluate Them

Strana / Page: 348-360
Autor / Author: Svatoš, T.
Klíčová slova / Key words: audiovizuální prostředky, distanční vzděláváni, e-learning. elektronická edukační média, evaluace, evaluační web, ICT, interakce, kombinované studium, multimediální prostředky, nekontaktni výuka, obrazový materiál, pedagogický text, psychodidaklický tvar, software, standardizace, standard Dublin Core Metadata Element Set, studentská role, studijní potřeby, tutor, tvůrce, vzdělávací technologie, výukový objekt


Anotace:

Jednou ze současných vzdělávacích inovaci je stále se rozšiřující podii elektronických médii na školním i mimoškolním vzděláváni, což především platí pro vysokoškolskou pregraduálni přípravu a vzděláváni dospělých. Vliv elektronických edukačních médii (EEM) je přínosný tehdy, dojde-li к pozitivní proměně vztahu mezi studujícími, tvůrci výukových programů a prostředím. Utvářeni vztahu začíná okamžikem, kdy učící se člověk poznává, že elektronické vzděláváni je adresné, vystihující jeho potřeby a je v takovém „ tvaru“, který respektuje zákonitosti vyučováni a učeni. Existuji a používají se metody, které hodnotí tzv. výukově objekty z pohledu jejich psychodidaktického profdu, nápomoci při procesu učeni a je zohledněna pozice učícího se člověka? Na tuto otázku a některé souvislosti hledá odpověď následující příspěvek.



Annotation:

One current educational innovation is the continuously expanding use made of elec- tronic media in school and extra-school education, especially in university undergraduate education and adult education. The influence of electronic educational media (EEM) is beneficial if and when there is a positive change in-the relationship between students, the creators of educational programmes and the environment. This change in relations begins the moment that the student realises that electronic education is personalised, identifies his or her particular needs, and has a „form“ that respects the true principles of teaching and learning. Are there any methods that assess what are known as learning objects from the point of view of their psycho-didactic profile, evaluate their use in the learning process and at the same time foreground the position of the person learning? If so are they in use? The article seeks answers to these questions and related issues.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}