(CZ) Elektronická edukační media a cesty jejich evaluace
(EN) Electronic Educational Media and Ways to Evaluate Them
Autor / Author: Svatoš, T.
Klíčová slova / Key words: audiovizuální prostředky, distanční vzděláváni, e-learning. elektronická edukační média, evaluace, evaluační web, ICT, interakce, kombinované studium, multimediální prostředky, nekontaktni výuka, obrazový materiál, pedagogický text, psychodidaklický tvar, software, standardizace, standard Dublin Core Metadata Element Set, studentská role, studijní potřeby, tutor, tvůrce, vzdělávací technologie, výukový objekt
Jednou ze současných vzdělávacích inovaci je stále se rozšiřující podii elektronických médii na školním i mimoškolním vzděláváni, což především platí pro vysokoškolskou pregraduálni přípravu a vzděláváni dospělých. Vliv elektronických edukačních médii (EEM) je přínosný tehdy, dojde-li к pozitivní proměně vztahu mezi studujícími, tvůrci výukových programů a prostředím. Utvářeni vztahu začíná okamžikem, kdy učící se člověk poznává, že elektronické vzděláváni je adresné, vystihující jeho potřeby a je v takovém „ tvaru“, který respektuje zákonitosti vyučováni a učeni. Existuji a používají se metody, které hodnotí tzv. výukově objekty z pohledu jejich psychodidaktického profdu, nápomoci při procesu učeni a je zohledněna pozice učícího se člověka? Na tuto otázku a některé souvislosti hledá odpověď následující příspěvek.
Annotation:
One current educational innovation is the continuously expanding use made of elec- tronic media in school and extra-school education, especially in university undergraduate education and adult education. The influence of electronic educational media (EEM) is beneficial if and when there is a positive change in-the relationship between students, the creators of educational programmes and the environment. This change in relations begins the moment that the student realises that electronic education is personalised, identifies his or her particular needs, and has a „form“ that respects the true principles of teaching and learning. Are there any methods that assess what are known as learning objects from the point of view of their psycho-didactic profile, evaluate their use in the learning process and at the same time foreground the position of the person learning? If so are they in use? The article seeks answers to these questions and related issues.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: