Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/2005 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) Úsilí o inovaci vnitřní práce škol se základním vzděláváním
(EN) Attempts at Reforming the Internal Practice of Schools Providing Basic Education

Strana / Page: 48-55
Autor / Author: Rosecká, Z.
Klíčová slova / Key words: činnostni učeni, činnosti, didaktické pomůcky, objevováni poznatků, zpětná vazba, mezipředmětové vztahy, pozitivní hodnoceni, vědomosti, dovednosti, klíčově kompetence


Anotace:

Stať informuje o vzniku a činnosti „Sdružení pedagogů a škol se základním vzděláváním Tvořivá škola“. Charakterizuje didaktické postupy tzv. činnostniho učení, včetně vhodně volby a tvorby materiálu pro toto učeni. Seznamuje s pojetím vztahu učitele a žáků, s přístupem к hodnoceni žáků a popisuje cíle, kterých chtějí učitelé zapojeni do daného projektu dosáhnout.



Annotation:

The practice of teachers at dozens of basic schools involved in the „Creative School“ project confirms that the active methods and teaching techniques implemented by the project respect the demand for change in the role of the school of a kind to make it an institution with more social impact and meet the current demands of educational policy expressed, for example, in the Framework Educational Programme for Basic Education [RVP ZVj. We believe that the model of active learning put forward in the context of the Creative School project, which relies on findings tried and tested by long-term pedagogic experience, is helping in the realisation of the internal reform of the school and contributing to overcoming a one-sided receptive, memory-based and encyclopaedic concept of the content of education. In this context, co-operation between teachers in the network of creative schools and the collaborative creation of the Creative School programme could have a positive influence on the drawing up of School Educational Programmes for Basic Education.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}