Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2005 -
Přehledová studie Overview Study

(CZ) Tradiční a netradiční podvádění ve škole
(EN) Traditional and Non-Traditional Cheating in School

Strana / Page: 310-335
Autor / Author: Mareš, J.
Klíčová slova / Key words: nečestně jednáni ve škole; školní podváděni; tradiční podváděni; elektronické podvádění; detekce podváděni; reagováni na podváděni; prevence podvádění; výzkum podváděni


Anotace:

Přehledová studie sestává ze šesti částí. V úvodu se připomíná, že podváděni ve škole nelze vysvětlit jen zvláštnostmi samotných žáků, ale také zvláštnostmi jejich učitelů a celého školního kontextu, v němž se odehrává. Druhá část je věnována specifické terminologii, používané v dané oblasti (např. napovídáni, nevědomé plagiátorství, vědomé plagiátorství). Třetí předkládá utříděný přehled jednotlivých typů tradičního a elektronického podváděni. Čtvrtá diskutuje problémy spojeně se zjišťováním případů tradičního i elektronického podváděni a vhodných způsobů reagováni na ně. Pátá část shrnuje výsledky novějších výzkumů školního podváděni (výzkumné metody, proměnné ovlivňující podváděni, motivace к podváděni). Poslední šestá část je věnována prevenci tradičního i elektronického podváděni.



Annotation:

This overview study consists of six sections. The introduction argues that cheating at school cannot be explained simply in terms of the characteristics of the pupils themselves; the characteristics of their teachers and the whole school context in which cheating takes placc are also crucial factors. The second section is devoted to the specific terminology used in the field (for example prompting, unconscious plagiarism, conscious plagiarism). The third part presents a classification of the different types of traditional and electronic cheating. The fourth section discusses problems associated with detecting cases of traditional and electronic cheating and appropriate ways of reacting to them. The fifth section summarises the results of recent research of school cheating (research methods, variables influences cheating, motives for cheating). The last and sixth section deals with the prevention of traditional and electronic cheating.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}