Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/2004 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Spolupráca pedagógov a psychológov pri eliminovaní učebných a výchovných ťažkostí žiakov
(EN) The Collaboration of Educationists and Psychologists in Eliminating Behaviour and Learning Problems of Pupils

Strana / Page: 158-169
Autor / Author: Leskovjanská, С.
Klíčová slova / Key words: spolupráca pedagógov a psychológov, vzájomné očakávania psychológov a pedagógov, výchovne-problémové správanie žiakov, ťažkosti v učeni


Anotace:

Práca prináša výskumnu sondu do problematiky spolupráce pedagogických a psychologických pracovnikovpri zmierňovani a odstraňovaní učebných ťažkostia ťažkostí v správaní žiakov základných a středných škál. Vúvodnej časti text stručné charakterizuje problémy v správaní a učebné ťažkosti žiakov a analyzuje specifický vztah pedagoga a psychologa pri ich vzájomnej spolupráci v súčasnom školstve. Realizovaný prieskum analyzuje na vzorke 93 respondentov -41 pedagógov základných škol, 32 učitelov středných škol a 20 psychológov, ich požiadavky a očakávania zo vzájomnej spolupráce, hodnotenie naplnenia týchto očakávani, osobné skúsenosti so spoluprácou a rady a postupy, ako odborná kooperáciu učitelov a psychológov zefektivnit‘ a skvalitniť.



Annotation:

This paper examines the specific factors encountered in the collaboration between psychologists and teachers in primary and secondary schools. The opening part of the article describes behavioural and learning difficulties of students and analyses tne relationship and co-operation between teachers and psychologists. With a test group of 41 teachers from primary schools, 32 teachers from secondary schools and 20 psychologists, we analysed respondents‘ expectations and requirements for the collaboration between psychologists and teachers, assessment of the fulfilment of these expectations, and recommendations or suggestions for making the co-operation more effective.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}