Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/2003 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Model didaktickej rekonštrukcie impulz pre výskům v odborových didaktikách
(EN) Educational Reconstruction Model: An Impulse for the Research in Subject Didactics

Strana / Page: 190-201
Autor / Author: Jelemenská, P., Sander, E., Kattmann, U.
Klíčová slova / Key words: model didaktickej rekonštrukcie, konštruktivizmus, výskům v oblasti odborových didaktik


Anotace:

„Model didaktickéу rekonštrukcie“ je vytvořený ako rámec predovšetkým pre realizáciu výskumu v oblasti odborových didaktik. Objasnenie odborných predstáv a skúmanie predstáv žiakov vo vztahu к skúsenostiam v každodennom živote z hladiska didaktických zámerov tvoria základné komponenty modelu. Analýza odborných obsahov a výskům perspektivy žiakov sú vnímané ako rovnocenné a vzájomne sa doplňajuce zdroje pri vytvárani učebných obsahov. Rekurzivny postup výskumu zabezpečuje, že komponenty sú v priebehu výskumu vzájomne korigované. V příspěvku je představený „Model didaktickéу rekonštrukcie „ spolu s teoretickými východiskami.



Annotation:

For educational research, the model of Educational reconstruction is fundamental. A key assumption of the model is that by having a more intimate knowledge of the student‘s ideas, the curriculum developer can create a curriculum content that is more adequate to the student‘s understanding of the subject. The model is based on three research areas: first, an analysis of the content structure and the concepts behind it allow scientific clarification of the subject matter. The second area deals with the empirical investigation of learners‘ own views and notions in relation to any specific fact or subject thus allowing a better comprehension of the student‘s perspectives. Finally, in educational structuring, the structure of the subject matter is obtained by relating the students‘ perspective to the scientific perspective. Hence, subjects can be taught in accordance with the learners‘ perspectives. Theoretical assumptions of the model are also discussed in the article.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}