Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2003 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Role rodičů ve vztahu ke škole - empirická zjištění
(EN) The Role of Parents in Relation to the School - Empirical Findings

Strana / Page: 309-320
Autor / Author: Rabušicová, M., Čiháček, V., Emmerová, K., Šeďová, K.
Klíčová slova / Key words: rodina, rodiče, škola, role rodičů, rodiče jako partneři, rodiče jako klienti (zákaznici), rodiče jako občané, vztahy rodiny a školy


Anotace:

Výzkumné sděleni navazuje na článek v minulém čisle Pedagogiky s názvem Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty, v němž jsou prezentovány různé podoby rodičovských roli ve vztahu ke škole: rodiče jako klienti (zákaznici), partneři, občané. Autoři tato teoretická východiska konfrontuji za pomoci stanovených indikátorů s nálezy z dotazníkového šetřeni uskutečněného mezi reprezentanty škol a rodičů na náhodně vybraných českých mateřských a základních školách. Výsledky potom interpretuji na podkladě několika nezávislých proměnných, o kterých lze předpokládat, že mohou různé typy rodičovských rolí ve vztahu ke škole ovlivňovat, jako je velikost sídla, velikost, stupeň a typ školy apod.



Annotation:

The research report follows the article entitled „The Role of-Parents in Relation to School - Theoretical Concepts“ in which various forms of parental roles vis-a-vis the school are presented: parents as clients (customers), partners, citizens. Using set indicators, the authors confront these theoretical starting-points with the findings of the questionnaire survey which was undertaken among representatives of schools and parents in Czech kindergartens and elementary schools chosen at random. The results are subsequently interpreted on the basis of several independent variables which can be presumed to affect the various types of parental roles in relation to school, eg. size of settlement, size, degree and type of school etc.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}