Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2003 (MONO) -
Diskuse Discussion

(CZ) Pedagogicko-psychologické aspekty individuálního vzdělávání
(EN) Individual Education from the Point of View of Educational Psychology

Strana / Page: 405-417
Autor / Author: Mertin, V.
Klíčová slova / Key words: individuální vzděláváni, domácí vzdělávání, vzdělávací výsledky, dekontextualizace vzdělávání, socializace, zkouškový stres, podpora ditěte


Anotace:

Individuální vzděláváni a jeho nejčastějši varianta domácí vzděláváni představuje možnou alternativu docházky do školy. Odráží měnící se význam a pozici rodičů při vzděláváni dítěte. Příspěvek se zabývá některými faktory ovlivňujícími výukové výsledky, jako je např. velikost vzdělávací skupiny, čas strávený učením, začlenění probírané látky do kontextu života dítěte i rodiny, zkoušením a klasifikaci, reakci na neúspěch. Věnuje se rovněž socializaci dítěte a emoční podpoře při učení. Ve všech sledovaných parametrech se ukazuje, že současná škola nemá dostatečné podmínky pro to, aby mohla zajistit takovou velikost skupiny, kontextualizaci vzděláváni, emoční podporu, které míče nabídnout rodina a které zabezpečuji přiměřenější rozvoj dítěte.



Annotation:

Home education represents a possible alternative of attendance to school. It reflects the changing importance and position of parents in the child‘s education. The article deals with certain factors affecting educational results, e.g. size of the class, time spent learning, the incorporation of the topics discussed into the context of child‘s and family‘s life, examinating and evaluation in school, reaction to failure. It also deals with the socialization of the child and emotional assistance in learning. All the parameters followed indicate that contemporary school does not create sufficient conditions to ensure such a group-size, contextualization, emotional support as can be provided by the family and as ensures a more adequate development of the child.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}