Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2001 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Jak učitelé využívají a hodnotí učebnice dějepisu Vyhodnocení průzkumu PC Plzeň provedeného v západních Čechách
(EN) How do teachers make use of and how do they assess history textbooks?

Strana / Page: 327-336
Autor / Author: Hudecová, D.
Klíčová slova / Key words: učebnice dějepisu, dotazník, využívání, hodnoceni, kvalita


Anotace:

Článek obsahuje vyhodnoceni průzkumu, který mezi učiteli dějepisu v západních Čechách uskutečnilo Pedagogické centrum v Plzni.



Annotation:

In spring 2000, the Teacher Education Centre in Plzeň put in practice an inquiry among history teachers to find out which textbooks were used in teaching history. An attempt was also made to answer questions like: “Why do history teachers use certain textbooks?” or “How do they assess these textbooks?”. The inquiry has taken place using the questionnaire method. 224 questionnaires have been filled in. The teachers evaluated 516 volumes of textbooks, mainly for elementary schools. An analysis was performed and the followaing conclusions can be made: 1. Teachers do not make use of the entire scope of history textbooks on the Czech market. Yet, a significant change in the future is to be expected. 2. The present textbooks are used because of the lack of other books in our schools. Teachers do not make serious objections to them. Besides, schools do not - so far - have enough funds to buy other textbooks. 3. The quality of the older history textbook series published by “Práce” Publishers is considered as better of the average, the first two volumes of the series as considerably better than the average. Because of a considerably smaller number of responding teachers evaluating other two textbook series, the evaluation of these must only be considered as a mild indication. From this point of view, it seems that the new series of “Práce” Publishers will be more convenient. Yet, the quality of history textbooks is in no way considered alarming. Teachers from secondary/high schools only took part in the enquiry exceptionally, therefore conclusions made only relate to the situation in elementary schools.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}