(CZ) Přenos výsledku výzkumu do učitelské praxe například u didaktiky matematiky
(EN) The transfer of research results to practice
Autor / Author: Kaslová, M.
Klíčová slova / Key words: reflexivní praxe, další vzdělávání učitelů, typologie kurzů
V jistém smyslu dochází к rozevírání nůžek mezi didaktickým výzkumem a samotnou praxi v důsledku způsobu komunikace mezi oběma skupinami. Samotný výzkum v oblasti didaktik nemůže existovat izolovaně. Je potřeba vytvářet i zkoumat podmínky pro jeho přenos do praxe: nejen obsah a formy přenosu, ale i mapování efektivity kontaktu praxe - výzkum včetně způsobu komunikace mezi oběma skupinami a míry zájmu jedné skupiny o druhou. I výsledky výzkumu, který vychází z požadavku učitelů, nemusejí být praxí akceptovány mj. i pro způsob prezentace.
Annotation:
In a certain sense the distance between the didactic research and the practice is gradually broadening as a result of the way of communication between both sides. The research cannot exist separately from the practice. It is necessary to create and to be interested in the conditions of transfer to practice; so, not only in the contents and the form of transfer, but also in the mapping of the efficiency of the practice-research contact, involving the way of communication as well as the extent of mutual interest. Even the research results based on teachers’ demands have not been adopted by practice, e.g. for the reason of the way of presentation.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: