(CZ) Psychoanalýza a výchova
(EN) Psycho-analysis and education
Autor / Author: Hermanová, V.
Klíčová slova / Key words: psychoanalýza, objekt - vztahová teorie, empatie, výchova, identita, identifikace, aplikovaná psychoanalýza, příprava učitelů
Příspěvek obsahuje několik poznámek к možnostem využití psychoanalytických teorii v přípravě budoucích učitelů. Autorka se zamýšlí nad podstatnými idejemi S. Freuda, C. (J. Junga, M. Kleinové, A. Millerové, E. Eriksona a britské psychoanalytičke školy v souvislosti s jejich aplikací ve výchově. V závěru nastiňuje psychoanalytičkou tradici v Evropě a České republice a informuje o aktuální odborně literatuře.
Annotation:
The paper consists of several remarks concerning the opportunities of applying psycho- analytical theories in the teachers’ training. The author mentions the contributions by S. Freud, C. G. Jung, M. Klein, A. Miller, E. Erikson and others to the field of education. To conclude, she reminds us of the psycho-analytical tradition in Europe and in the Czech Republic.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: