(CZ) Hlubinně psychologické inspirace pro výchovu
(EN) Depth-psychology inspirations for education. On the way towards an interdisciplinary approach.
Autor / Author: Jedlička, R.
Klíčová slova / Key words: kulturní transmise, dynamicky orientovaná psychologie, psychoanalýza, individuální psychologie, existencialismus, raný vývoj, životni styl, apercepce, sociální strategie, korektivní zkušenost, psychoanalyticko pedagogika, antipsychiatrie, alternativní proudy, sociálně patologické jevy, životni krize, psychoterapie, balintovské skupiny
V současné době jsou učitelé často postaveni před řadu naléhavých výchovných problémů, na jejichž řešení nebyli v rámci své dřívější pregraduální pří pray vždy dobře vybaveni. V zájmu kvalifikovaného přístupu к uspokojování specifických potřeb jednotlivých žáků se stále častěji ukazuje nutnost interdisciplinární spolupráce. Článek poukazuje na možnosti, jež nabízí hlubinně orientovaná psychologie a dynamická psychoterapie pro moderně pojatou pedagogiku.
Annotation:
Currently, teachers face many urgent educational problems to the solution of which they were not prepared adequately during their university studies. An interdisciplinary approach and cooperation are requested to make a more adequate response to specific needs of students. The author points out to the potentialities of depth-oriented psychology and dynamic psychotherapy for modern educational science.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: