(CZ) Transformace kurikula v rámci projektu PHARE "Reforma odborného vzdělávání"
(EN) The curriculum transformation in the PHARE project "The reform of specialised education"
Autor / Author: Kofroňová, O.
Klíčová slova / Key words: kurikulum, základní kurikulum, školní kurikulum, modulové kurikulum, vzdělávácí modul, vzdělávací program, klíčové dovednosti
Článek se zabývá problematikou transformace kurikula odborného vzdělávání v rámci projektu PHARE "Reforma odborného vzděláváni", který probíhal v letech 1994 - 98 na 19 středních odborných školách v ČR. Pozornost je věnována jak teoretické koncepci, tak i nevýznamnějším inovačním aspektům, jako jsou klíčové dovednosti, modulové kurikulum a projektová výuka. Závěr tvoří pokus o zhodnocení významu projektu pro transformaci kurikula v celém systému středoškolského odborného vzděláváni v ČR.
Annotation:
The article deals with the curriculum transformation problems in the framework of the PHARE project "The reform of specialised education" organised on 19 Czech secondary vocational schools during the years 1994-98. The attention is predominately paid to the theoretic conccption as well as to the most important innovation aspects as follows: key skills, modular curriculum and project training. In the end the project importance and influence on the curriculum transformation of the whole Czech secondary vocational education system is evaluated.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: