(CZ) O systéme vyučovania s uzavretým cyklom
(EN) On the closed-cycle based instruction system
Autor / Author: Turek, I.
Klíčová slova / Key words: systém vyučovania v uzavretom cykle - východiská, charakteristika; výskum efektívnosti systému vyučovania v uzavretom cykle v porovnání s tradičným vyučováním
Príspevok charakterizuje nový systém vyučovania - systém vyučovania v uzavretom cykle a prezentuje výsledky výskumu jeho efektívnosti v porovnaní s tradičným vyučovaním. Nový systém sa ukázal efektívnejší v oblasti humanizácie vyučovania.
Annotation:
The author describes the new system of instruction - the closed cycle instruction system. The lesson in the system consists mostly of the following instructional events: creation of problem, objectives presentation, creation of thesaurus, approaching and mastering the first learning dose, individual study, approaching and mastering the second learning dose, individual study, achievement test solving, pre-reinforcement discussion, correct answers announcement, lesson evaluation. The author presents the results of the research of the closed cycle instruction system effectiveness in comparison with the traditional instruction. The closed cycle instruction system proved to be more effective in the area of instruction humanisation.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: