Postmoderní myšlení a pedagogika
Rubriky: 1/1995-
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura:
Studie
Strana: 19-29
Autor: Skalková, J.
Klíčová slova: postmoderní myšlení, kategorie výchovy a vzdělání v diagnóze postmoderny, podněty a meze postmoderny
Anotace: Autor: Skalková, J.
Klíčová slova: postmoderní myšlení, kategorie výchovy a vzdělání v diagnóze postmoderny, podněty a meze postmoderny
Studie vysvětluje, proč je aktuální zabývat se problematikou pedagogikу v postmoderním myšleni. Podává některé charakteristiky postmoderniho myšlení, významné pro výchovu a vzděláni. Odpovídá na otázku, zda je nutné opouštět principy moderní doby v pedagogice, abychom byli soudobí a abychom byli s to řešit problémy současné doby. Přiznává podnětnost řady diagnóz a výzev postmoderny. Stoji zároveň na stanovisku, že není nutné odvrhnout vše, co přinesl vývoj pedagogického myšlení od osvícenství, především sílu jeho pedagogického optimismu. Není důvod zříkat se reflektovaného výchovného působení v praxi a podceňovat tvorbu systému v teorii.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura: