(CZ) Některé trendy v přípravě učitelů základních a středních škol
(EN) On the training of basic and secondary school teachers
Autor / Author: Nezvalová, D.
Klíčová slova / Key words: příprava učitelů, institucionální porměnné, kurikulární proměnné, kontextuální proměnné
V příspěvku je podán popis vývojových trendů učitelského vzděláváni na základě kontextuálních, institucionálních a kurikulárních proměnných. Jsou popsány trendy ve vzdělávacích systémech a ve vzdělávací politice. Tylo trendy jsou zobecněny na základě modelů. Modelový přístup je uplatněn i při zobecňováni přístupů k tvorbě kurikula pro pregraduální přípravu učitelů. Tyto zobecněné modely jsou srovnávány s koncepcemi učitelského vzděláváni v některých západoevropských zemích.
Annotation:
In the contribution the model’s elements sonic trends in the developments in the teacher training are described on the basis of three sets of variables: context, institutional and curriculum variables. The general models of the teacher training are compared with the teacher training in the various European countries.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: