Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1995 -
Studie Studies

(CZ) Nový přístup k výuce u dětí přistěhovalců
(EN) The new approach to education of the children of immigrants

Strana / Page: 250-259
Autor / Author: Luit, H. v., Nelissen, J.
Klíčová slova / Key words: děti imigrantů, etnické menšiny, předškolní výchova, rodina, školní úspěšnost, výuka jazyků, psychodidaktika


Anotace:

Studie shrnuje holandské zkušenosti se vzdělávacími programy pro děti přistěhovalců. Děti z etnických menšin mívají od začátku školní docházky studijní problémy, které směrem к vyšším ročníkům spíše narůstají. Autoři popisují nový vzdělávací program, který je orientován na výchovu a vzdělání imigrantských dětí už v předškolním věku. Tyto děti ve věku 4-6 let připravují doma podle speciálních instrukcí jejich matky. Program je zaměřen na stimulování jazykového, rozumového a sociálně-emocionálního rozvoje dítěte.



Annotation:

Contemporary moves of inhabitants place the most of the advanced states in front of the problem how to guarantee the quality of school education for the children of immigrants. The authors present the situation in the Netherlands and refere about the individual attempts at solution. They discuss in detail the educational programm "Another Small Step on", meant for the children of immigrants at the age of 4-6 years. The aim of the programm is to support language, cognitive, social and emotional development of these children, to prepare them better for the compulsory school attendance. The emphasis of the program is oriented at these spheres: objects, counting, language, reading, space, time. The emphasis is laid on motivation of the child for learning, mastering the subject matter in contexts that children understand, on interactive conception of education, on using semiotical functions of communication.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}