Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1994 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Možnosti učitele reagovat na individuální styly učení u žáků
(EN) Modalities of the teacher's reaction to individual learning styles of students

Strana / Page: 368-376
Autor / Author: Mareš, J.
Klíčová slova / Key words: učitel, žák, styly učení, diagnostika, vnější řízení, autoregulace


Anotace:

Psychologie dnes nabízí škole diagnostikování stylů učení u jednotlivých žáků. Studie začíná otázkou, zda je škola oprávněna žákovské styly vůbec ovlivňovat. Autor se přiklání se k rozumné míře ovlivňování, jejímž nositelem může být technické zařízení, poučený, speciálně připravený učitel a pochopitelně žák sám. Na konkrétních příkladech je doloženo, jak může učitel ve výuce pracovat s vyhraněnými žákovskými styly učení. Na modelech a zásadách je ukázáno, jak by mohlo probíhat vyučování, které učí žáky postupně řídit vlastní učení, měnit své styly učení.



Annotation:

This review questions and gradually answers 6 problems:
1) Should student’s learning styles be analyzed for the purposes of the school and teachers?
2) If we decide to diagnose those learning styles, should the school iniluenee or change these styles?
3) As long as we do not want to change the learning styles of students should we adjust the teaching to the individual learning styles of the students?
4) If we decide to change the student’s learning styles, should this be done by a person or by an adaptive technical mechanism (computer, interactive video system)?
5) If a person is to accomplish these changes, should it be the teacher or the student him/herself?
6) As long as the incentive should come from the teacher, whal should be his/her qualification and what forms should instructions take?



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}