Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1993 -
Studie Studies

(CZ) Snímání a záznam verbální komunikace ve třídě
(EN) Recording of the verbal communication in a class

Strana / Page: 165-172
Autor / Author: Svatoš, T.
Klíčová slova / Key words: vyučovací proces, verbální komunikace, dotazování, snímání a nahrávání zvuku, kvalita nahrávky


Anotace:

Studie pojednává o různých postupech snímání a záznamu verbální komunikace v přirozených školních podmínkách. Experiment vede ke konkrétním zjištěním. Za uspokojivý lze považovat postup, ve kterém dva mikrofony snímají dění ve třídě a současně je pořizován záznam na stolní magnetofon. Pro optimální kvalitu zvukové nahrávky je potřebné doplnit elektroakustický řetězec o další technické prostředky.



Annotation:

In researches orientated to getting to know the continuous compounds of the teaching process, technical means of the process are often used for the collecting and analyzing of the data. Most often the sound recording of the instruction is in question. Instructions and recommendations how to achieve satisfactory records of the teaching appear in the literature only rarely.
The study brings 5 different procedures of recording of the verbal communication in natural conditions of the school. The number of the microphones in the form, their location in the space and the variations of variables of the experiment.
The original methodology made it possible to compare individual procedures, characterize the results and determine recommendations for the practice.
Such a procedure can be considered optimal in which two microphones, interjoined with a sound-mixing equipment, are used for the recordingd. The desk type of a recorder (the reel or the cassette one), proved to be suitable for the record. On the contrary the current transferable type-recorder has not satisfied the claims to the quality of the recorded data.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}