Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1993 -
Studie Studies

(CZ) K současným diskusím o školství ve Spojených státech amerických
(EN) To the contemporary discussions on the school system in the United States of America

Strana / Page: 297-307
Autor / Author: Rabušicová, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The article deals with some aspects of the contemporary discussion on the school system in the United States of America. Lately considerable attention has been paid to the questions of education in this country. It is caused by many circumstances the most important of which being, as it may be supposed, the up-to-date unsatisfying situation in the State base and secondary schools and, further on, the increasing demands on qualified labour of the country what has to cope with the increasing competetion inthe world’s economic market.
A significant step in the frame of the long-term process of the new orientation of the American educational system is the designating of six elementary goals in the area of education which should be achieved by the American society by the end of this millenium, their reality is being called in question, nevertheless there is an expressive aim in the country to look for reads leading to their covering. Possibilities an ways how to finance basic and secondary schools, the University students’ financial support and the extending of possibilities of in-service education of adults are being discussed. Especially the questions of a free selection of the basic and secondary schools for each child, of determining the educational standards, and especially of the amount of money invested into the schools, as well as its rational exploiting for a prominent improvement of the students’ results, are of the principal significance, and all those problems are being paid attention in the article.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}