Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1993 -
Studie Studies

(CZ) K přínosu etnografické metody v pedagogickém výzkumu
(EN) On the contribution of the ethnographic method to pedagogical reseach

Strana / Page: ;405-413
Autor / Author: Pýchová, I.
Klíčová slova / Key words: etnografie: kořeny, vývoj a význam, výzkumné techniky, terminologie, přednosti a úskalí, srovnání s psychometrií, přínos pro pedagogiku


Anotace:

Článek přináší analýzu elnografické metody výzkumu, jejího vzniku, vývoje, současného opodstatnění a teoretického zpracování. Srovnává dále principy, cíle, techniky a terminologii kvalitativní metody etnogralické s dosud picva/.ující kvantitativní metodou psychometrickou. Zabývá se rovněž přednostmi a úskalími etnogialickě metody a hodnotí její přínos pro pedagogickou teorii a praxi.



Annotation:

The author analyses the origin and the development of ethnography in connection with current theories and related conceptions. She follows up ethnographic literature from the early 80s till the present, compares the principles, techniques and terminology of psychometric and ethnographic methods and highlights the merits and drawbacks of the latter. In the end the application of ethnographic approaches in educational research and practise is considered.
Ethnography is a qualitative research method based on the belief in the importance of context in human behaviour and the centrality of the subjective belief system of those involved in research to the processes and outcomes of research. Ethnography involves the collection of extensive field notes, the analysis of which consists of discursive and interpretive work, in the course of which hypotheses usually emerge. The process-oriented approach to the investigation of interaction distinguishes ethnography from previous research traditions.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}