Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1992 -
Studie Studies

(CZ) Modely organizácie a riadenia výchovy a vzdelávania
(EN) Organisation and managing of educational models

Strana / Page: 465-471
Autor / Author: Obdržálek, Z.
Klíčová slova / Key words: model racionálne organizovanej riadenej školy, model humánnej relácie uplatňovaný pri riadení školy, model postmodernej organizácie a riadenia škol, integrovaný model organizácie a riadenia škol


Anotace:

V studii sa interpretuje dlhotrvajúci dialóg v USA a SRN k teoretickým východiskám riadenia škol. V ďalšej časti sa analyzujú a hodnotia teoretické přístupy k modelom riadenia škól, a to k modelu racionálně organizovanej a riadenej školy, k modelu humánnej relácie uplatňovanej pri riadení školy, k modelu postmodernej organizácie a riadenia škol s k integrovanému modelu organizácie a riadenia škol.



Annotation:

In his study the author investigates the opinions of formeign professionals on attitudes to the organization and managing of the education and its modeling. He analyses and evaluates the model of a rationally organized and managed school, the model of the human relation applied in the school management, the model of ca post-modern organization
and managing the schools and finally the integrated model of the organization and managing of the schools. He gives reasons of both advantages and negative features of individual models. He achieves the opinion that the educational process at school is in progress in a symbiosis of educational views, organizational rules and the managing process, that the rational and human processes are interrelated in more directions, that education and organization are limited by the self-regualtion and self-organizing of an individual, and that the entire educational, organizational and management processes depend on the surrounding of the school.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}