Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1984 -
Studie Studies

(CZ) Mezinárodní učitelské hnutí na počátku 20. století a boj Internacionály školských pracovníků za jednotu socialistického učitelského hnutí
(EN) The International Teacher Movement in the Early 20th Century and the Struggle of the Educationists' International for the Unity of the Socialist Teacher Movement

Strana / Page: 613-625
Autor / Author: Rýdl, K.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

This article deals with the development of the international teacher movement in the early 20th century and the struggle of the Educationists’ International for a united front of all progressive teachers. After characterizing briefly individual attempts to promote international cooperation of teachers before the First World War, the author describes the rise of the first Socialist International of Teachers. He shows the complexity of the ideological problems within the unions, the efforts of the reformist Amsterdam International to break the political unity of progressive teacher organizations, the Educationists’ International and the International Propaganda Committee for Teachers and Allied Occupations. The problem facing socialist teachers was to deal with the ideas of pacifism and political impartiality of their international movement. The International was quick in overcoming these tendencies with the help of Soviet experience, too, and consistently adopted the ideas of class struggle and the proletariat as the only one of the international unions of teachers.
On the basis of the constitution of 1924 the author describes the structure and forms of work of the Educationists’ International.
The conclusion of the article is devoted to the methods of the International’s struggle for consistently preserving the unity of the progressive teachers movement and for its alliance with the working class in the fight to overthrow the capitalist rule.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}