Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1983 -
Studie Studies

(CZ) K vývoji pokrokových tradic naší národní školy
(EN) On the development of progressive traditions of our national school

Strana / Page: 77-86
Autor / Author: Strnad, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Amerling’s "Draft Plan for the National School“ in 1848 laid down our first educational programme. Exactly in line with the development of our petty bourgeoisie, as well as on the basis of Comenius’ encyclopedia of youth education.
Simultaneously with Amerling’s ’’Draft“ Ján Kollár published his "Expert Opinion Slovak Education“ for Slovak schools in 1849.
Those taking part in the revolutionary solution of education policy were the following: P. J. Šafařík about the right of the national language in Czech schools, J. E. Vocel about the adjustment of the educational system to the needs of the national economy, F. Čupa about the reorganization of all stages of our education according to Herbart’s principle, and finally J. E. Purkyně about the establishment of science- oriented schools from nursery schools to Academies in the spirit of Comenius’ Omniscience.
The principle of the people’s general education contained in these draft plans did not remain in the area of mere formal pedagogy. For in those times socialistically minded writers such as Karel Sabina were directly interested in the masses not being curtailed in the beginnings of their education.
In the post-Worid-War I discussion about the reorganization of the republican school, no new basic was found for substantial changes in the internal life of our national school system.
"Free School“ slogans dating to the period to the period of culminating capitalism negated the principle of general education of the youth.
The struggle of progressive traditions with utilitarianism.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}