Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1962 -
Školní hygiena School hygiene

(CZ) Barva ve školním prostředí
(EN) Colour in School Milieu

Strana / Page: 583-592
Autor / Author: Laboutka, K. J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In the last time it seems to be right to pay attention also to little details of the school in terior; they, to a certain degree, influence the mood of the pupile, excite their creative activity, keep them attentive and stimulate greater activity of them though the pupils do not realize the influence of them. There are e. g. colours. The questions of richness in colours at school are in a narrow connection with questions of the whole school-life with the work of pupils and teachers, with the work of various age in various subject lessons etc. The effect of colours is significant not only from the esthetic point of view but also from the psychological standpoint and that of llght-techntque. Especially the psychological standpoint, i. e., the influence of a coloured interior on those who use it and on their activity is important for a better quality of school life and school work. A good suggestion of the coloured illumination takes In respect all these three standpoints.
Varied problems, e. g. better qualification of pedagogical process may be solved by a proper use of colours in schools. There is known that proper used colours stimulate pupils’ attention, thdir concentration, fancy, their proper im agination; they influence even pupils' progress in school and their behaviour. Colour and light are means which help to make better the school milieu of children and youth not only according to the demands of the esthetics and architectonics but also according to the modern demands of hygiene, physiology and psychology. Therefore it is right that the question of the richness in colour is being seriously solved.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}