Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1961 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Některé teoretické a praktické otázky přípravy dětí ke vstupu do školy
(EN) Some Theoretical and Practical Questions Children's Preparation for School-Entrance

Strana / Page: 31-40
Autor / Author: Zehner, K.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The perspektive of a ten-year secondary school compulsory for all children calls for a substantial increase in the educational work of the school. The success or failure of the pupils in the higher forms often depends on the foundations which the child has received during the first years of school attendance and at the nursery school. The question is when the child is able (or »mature enough«) for school attendance (Schulreif). The ability for school attendance does not depend on the absolute stage of development, but it must be judged firom the viewpoint of the requirements of the school which the child Is to attend. The theoretical basis for the solution of this question Is provided by the problems of maturing, development and education, which the Marxist pedagogy regards as a single process, in which the cause and effect are being continually interchanged. In finding out the ’ children’s ability for school attendance the methods of testing are rejected on principle, and it is suggested that the ascertainment should be carried out one year before the child starts to attend the scholl, In close co-operation of doctors, nursery school teachers, national school teachers and pedagogical psychologists. The ascertainment will be accompanied by a proposal for educational measures aiming at each child reaching the stage of development necessary for entering school in time. Concrete conditions for the Implementation of these measures will be provled by the nursery schools. The chldren who do not attend nursery school will be grouped in teams for common play under the guidance of expert educationists.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}