Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1961 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Věcné učení na škole národní
(EN) Subject Teaching at the National School

Strana / Page: 151-167
Autor / Author: Strnad, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The school reform in the present stage of the completion of socialism on the road to communism Involves substantial changes in the content of general education at the Basic Nine-Year School. Subject teaching is besides language teaching a substantial component of the system of general education from the 1st to the 5th year.
A deeper didactic differentiation overcomes the older system of subject teaching, which in the spirit of bourgeois ideology was merely a means for the teaching of language practice. The so-called reading with explanation was predom inantly an illustrative aid in language teaching.
The present new curriculum of the Basic Nine-Year School brings with it a relaxation of subject teaching in the sense that it becomes an organic part of the elementary instruction with in the framenwork of the mother tongue in the 1st and 2nd year, in the 3rd year it takes the form of some facts about history, geography and life of the mother country so as to become a preliminary stage of a broader real orientation, which starts from the locality and the neighbouring countryside in the 4th year and leads to lessons on nature and society in the 5th year.
This orientation is the result of the work of the Committee for National Schools, which has also drawn upon the work of our pedagogical theoreticians, especially Academician Chlup, whose hypothesis of basic subject-matter, together with gnoseological analyses of the didactic of the National School, has fruitfully contributed to the present internal structure of the elemantary language as w ell as sbject teaching.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}