Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1961 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Utváření světového názoru žáků v chemii
(EN) Formation of Pupil's Conception of Life in chemical Education

Strana / Page: 520-530
Autor / Author: Sotorník, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Successive acquiring of scientific knowledges of cheanlstry formes a m aterialistic conception of life of the pupils of generally educational school. With the developm ent of it there is connected an atheistic education, because religion fetters man’s mind. The point is, however, that teacher’s explanation should be conformed to pupils’ faculty of comprehending, to the level of their technical knowledges and to the degree of their abstract thinking; when explaining, the teacher should avoid a tedious way in showing laws of dialectics. Pupils make sure of the fact that eternal matter is a substance of the material unity of the world. Through the analysis of the matters and phenomena in the chemistry, as well as through discoveries of laws of nature, man always draws near to the understanding of reality. Scientific theories express the present state of knowledges and theories and changes the nature. Nature Is not unchangeable, all in it is in a development as explained by the laws of dialectics, e. g. the law of how the changes of quantity pass on to the changes of quality, and the law of the unity and struggle of antitheses. Also teacher’s and pupil’s experiment's , as done during teaching lessons, are of a great importance for a formation of the basis of pupils’ m aterialistic conception of life. Against agnosticism and fatalism there are alleged scientific predictions as a proof of productive thinking. Througn many examples, the work shows how In technical Instruction in chemistry it is possible to base pupils’ m aterialistic conception of life and to develop it step by step.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}