Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1960 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Problémy poslání a obsahu střední všeobecně vzdělávací školy
(EN) Problems Concerning the Tasks and Content of the General Education Secondary School

Strana / Page: 281-296
Autor / Author: Mařan, S.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Czecholovakia is now realizing a new system of education and instruction. Under this system the majority of the youth are to acquire, within the next few years, complete secondary education at schools of the second grade (stage). One type of these schools is the Three-Year General Education Secondary School, following the Basic Nine-Year School. This is to give the youth general and polytechnical secondary education and the rudiments of vocational instruction. It prepares for studies at universities, vocational schools or for the acquisition of a skilled worker’s qualification. The articlç/deals with the consequences of these tasks for the school curriculum. It analyses thç requirements of universities, vocational studies and the requirements for the acquisition of a skilled worker’s qualification. It deals with the proportion between general and polytechnical education on the hand and vocational instruction on the other hand. It discusses the possibility of differentiating the curriculum. It comes to the conclusion that from the viewpoint of university-level studies it is most suitable for the Czechoslovak secondary school to be differentiated into branches. There should qç a general branch with eligible subjects, another branch schould stress instruction in mathematics and physics, and the third one schould stress subjects of social sciences (literature and histO]ty) and natural sciences (chemistry, biology). A public discussion on these questions is now going on in Czechoslovakia.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}