Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1959 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Idea práce ve výchově
(EN) The Idea of Work in Education

Strana / Page: 191-211
Autor / Author: Sedlář, R.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The article deals with an important problem facing the reconstruction of Czechoslovak education — viz. the problem of linking up classroom instruction with productive work. On the basis of an analysis of economico-social conditions, the author demon strates why the idea of using work in education, preached by progressive thinkers of the past, did not penetrate into the school earlier and why today we are striving to put this idea into practice.
He proceeds from the idea of work being the fundamental condition of human life and the source of upbringing. He analyses the views of ancient philosophers on the significance of work in education, the standpoint of medieval scholasticism on this question, he appraises the progressive ideas of utopian socialists, of J. A. Comenius, John Bellers, of the French thinkers of the Age of Enlightenment, of J. J. Pestalozzi, Robert Owen, and of the classics of Marxism. He compares them with the reactionary educational trends of German Idealism, leading to Herbartian Intellectualist school, to an incessant deepening of the contradiction between mental and physical work. He explains the origin of technical and vocational schools as well as the attempts to build up a working school in the conditions of capitalist society. He recalls the experiences gained in building up a uniform working school in the period of transition to socialism In the Soviet Union, as they appear in the works of V. I. Lenin, N. K. Krupskaya and in the educational practice of A. S. Makarenko.
The study concludes by pointing out what conditions are necessary for this educational idea to be put into practice and what tasks this problem involves.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}