(CZ) Vliv vývoje sociálních interakci dětí mladšího školního věku na možnosti podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci
(EN) The lnfluence of the Social Interactions of Children of Lower School Age on the Potential of Support for Reading in Family Education
Autor / Author: ŠAUEROVÁ, M.
Klíčová slova / Key words: sociální interakce, přímá interakce, nepřímá interakce, čtenářská gramotnost, rodina, dítě mladšího školního věku.
sociál interaction, direkt interaction, indirect interaction, reader's literacy family child at lower school age.
Příspěvek se zaměřuje na sledování vývoje preferencí v sociálních interakcích dětí na počátku školní docházky. Získaná data jsou výsledkem dotazníkového šetření v roce 1999 a 2010. V průzkumu bylo sledováno, s kým si děti nejraději povídají, součástí vyhodnocení bylo rovněž porovnání vývoje preferencí přímé a nepřímé sociální interakce. Úroveň sociálních interakcí lze považovat za jeden z významných faktorů podpory čtenářské gramotnosti ve školním věku, v závěru příspěvku jsou nabízené možnosti, jimiž bychom mohli posilovat interakci dítěte s rodiči.
Annotation:
This article is concerned with observation of the development of the social interaction preference of children at the beginning of school attendance. The data gathered come from questionnaire survey in 1999 and 2010. he survey involved observation of children 's favourite partners in communicating and also the development of their preferences for direct and indirect sociál interaction. The level of sociál interaction can be considered a crucial factor in support for reading literacy in school-age children. At the end of the article there are suggestions of ways in which chil¬dren interactions with parents can be strengthened.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: