Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1974 -
Studijní materiályStudy Literature

(CZ) K některým nedostatkům techniky elementárního čtení
(EN) On Some Shortcomings in the Technique of Elementary Reading

Strana / Page: 455-461
Autor / Author: Turková, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The analytico-synthetic method currently used in elementary reading is suitable for a bad reader, too, because it combines improvement in the technique with comprehension. In addition to fulfilling all the usual didactic processes prescribed under this method, it is also necessary to meet, especially in case of bad readers, the following requirements:
1. to deduce letters in anticipation,
2. to train the children in making a precise distinction between the letters they often confuse,
3. to start early, through catenation, practising the perception of the first syllables as a whole before they are used in words,
4. to practise patiently the conveying of a syllable as part of a word, to avoid a hasty kind of synthesis,
5. not to stick to syllabification, and pro roach the each child, early diagnosis of the manner of reading, immediate ar at least timely aid to those children who are lagging behind,
6. to make automatic the reading of monosyllabic words and syllables of all types.
7. gradually to make automatic the reading of at least some disyllabic words as a counterweight to long-lasting syllabification,
8. to achieve a global manner of reading words with comprehension by using texts where the frequency of the same words is great, and isolated words of all types, from easier ones to more difficult ones, to be perceived as a whole.
In order to meet all these requirements, the observance of the following principles is absolutely necessary: individual appceed to the catenation of syllables as early as possible.
The teacher should also get acquainted with the modern theory of learning and use it in a creative way in his teaching practice.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}