Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1974 -
Otázky a názory Questions and opinions

(CZ) Postavení dělníků s vyšším vzděláním ve výrobním procesu
(EN) The Position of the Workers Possessing Higher Education in the Process of Production

Strana / Page: 579-588
Autor / Author: Fiala, V., Herman, K.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Characteristic features of the beginning scientific-technical revolution are gradually passing changes in the professional and qualificational structure of the workers; these changes demand intensified exigencies of general and technical education of the workers. The authors deal with the problematics of the qualification and employment of the workers who possess a higher than only a basic education in the establishment Škoda-Plzeň which is the greatest engineering establishment in the CSSR. From the achieved analysis it follows that the workers with a higher than a basic education may be classified into three groups: 1. The graduates who entered the establishment immediately after having completed their studies. These workers are usually not prepared for qualified professions of workers and are motivated for the work in the preproductive sector. 2. The workers who have completed secondary education in an extraordinary form of study during employment. They usually are prepared for an operation in exacting workers’ professions. 3. The workers who do not combine their education with the process of production and in production they work under the consequence of various social influence or personal intentions. The authors have come to the conclusion that intensified exigencies of general and technical education for certain professions of workers, besides a preparation within the education in the establishment, would ask for a change in the aim, content and structure of the study in secondary technical and comprehensive schools.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}