Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1975 -
Studie Studies

(CZ) Psychologická problematika diagnostikování nadání a péče o talentované žáky ZDŠ
(EN) The Psychological Problems Involved in Diagnosticating Talent and the Care for Gifted Pupils

Strana / Page: 129-138
Autor / Author: Fischerová, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

This article is a contribution to the discussion on this subject. It proceeds from the current plastic profile of our uniform school, which, within the scope of its educational tasks is giving, by means of specific institutional forms, special care to backward pupils on the one hand and to exceptionally gifted pupils on the other hand. The latter aspect is found to be lagging behind the former and some of the causes why it is so are pointed out. The main methods and processes used in diagnosticating gifted pupils at Elementary Nine-Year Schools are given in a critical survey. As regards the care for gifted pupils the author stresses the significance of intensifying the teaching process especially for working-class children; she mentions the achievements as well as the difficulties at the Elementary Nine-Year Schools specializing in this problem, and draws attention to the decisive question of concrete realization of this care in setting up schools with all-day care, including the possibilities of »inter-types« taking shape. In conclusion some remarks are made on the problem of accelerating talents with regard to the requirements of mental hygiene and qualitative viewpoints in the development of personality. Care for gifted pupils is to be understood not in isolation or for its own sake, but as an integral part of the whole educational system in which broader psycho-social factors make themselves felt which influence the productivity and profitableness of talented individuals on the one hand, and their optimum self-realization on the other.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}