Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1972 -
Studie Studies

(CZ) Pohybový režim žactva základní školy jako pedagogicko-organizační problém
(EN) The Motion Regimen of Elementary School Pupils as a Pedagogical and Organizational Problem

Strana / Page: 739-751
Autor / Author: Stejskal, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The existing arrangement of educational care and the existing way of life are the main reasons why even Elementary School pupils lack sufficient opportunities for substantial exercise and why pupils’ physical efficiency and performance and resistance to diseases are lower than required. The unfavourable consequences of this state of affairs should be prevented by a suitable adjustment of the motion regimen. After clarifying the terms used in the theoretical discussion of this problem, the author mentions individual factors (social, biological, psychological, P. T. system) by which the motion regimen is determined. Then he speaks about the efforts to eliminate the shortcomings in the motion activity by organized care and to make suitable time and space arrangements for it in various patterns of the motion regimen suitable for Elementary School pupils. He gives a concrete description and evaluation of three different patterns which are in keeping with the present as well as prospective conditions of our educational system’s facilities. The patterns represent combinations of the organizational forms of compulsory and optional P. T. at school, in educational institutions and in P. T. organizations. In conclusion, the author gives the themes of partial researches which should result in a system of permanent measures creating the conditions for the implementation of organized national P. T. care for Elementary School pupils and providing a basis for the motion utilization of the leisure time by physical education in the family and in spontaneously formed children’s groups.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}