Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1971 -
Studie Studies

(CZ) K Leninovu pojetí politické výchovy
(EN) On Lenin’s Conception Of Political Education

Strana / Page: 339-347
Autor / Author: Kozel, F.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Following Marx and Engels, Lenin developed the scientific explanation of relationships between politics and education. Thus he contributed to the scientific fundamentals of socialist pedagogy being definitely worked out. While working on the scientific theory of political education, he revealed contexts concerning education as a whole. Lenin called attention to the difference between the political education of the working people and the political education of the youth. In case of the working people it is important to combine their participation in political life with consistent political schooling. In case of the youth it is important to bring school close to life. In political education it is essential to respect the unity of theory and practice. Lenin criticized the reformists and opportunists in the labour movement who divorced political schooling from political practice. By doing so, they narrowed the field of political education to political schooling alone. The same may happen in the political education of the youth: it happens when the school does not develop collective education, i. e. a movement for the creation of socialist relationships in the school. When such a movement does not take place, the pupils have nowhere to verify the conclusions drawn from their political instruction, they do not learn to interpret correctly the contradictions in political events and do not seek to elevate their school life to the level of ≫socialism≪. The practice of political education ought to be based on a scientific analysis of a concrete political and educational situation.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}