3-4/2010 (MONO) -
(CZ) O potřebě integrace myšlenkových snah zaměřených k profesionalizaci učitelství: diskuse na okraj monotematického čísla pedagogiky č. 3-4/2010
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) O potřebě integrace myšlenkových snah zaměřených k profesionalizaci učitelství: diskuse na okraj monotematického čísla pedagogiky č. 3-4/2010
(EN) The Integration of Ideas Orientated to the Professionalisation of Teaching: A Discussion on the margin of the single-theme number of Pedagogika 3-4/2010
Strana / Page: 135-147
Autor / Author: Janík, T.
Klíčová slova / Key words: funkce školy, kvalita výuky, profesionalizace, profesní rozvoj učitele, příprava učitele, reflexe, učitel, učitelství, učení, vyučování.
schoolfunctions, instructional quality, professíonalízatíon, professional development of teachers, teacher education, reflection, teacher, teacher profession, learning, teaching
Anotace: Autor / Author: Janík, T.
Klíčová slova / Key words: funkce školy, kvalita výuky, profesionalizace, profesní rozvoj učitele, příprava učitele, reflexe, učitel, učitelství, učení, vyučování.
schoolfunctions, instructional quality, professíonalízatíon, professional development of teachers, teacher education, reflection, teacher, teacher profession, learning, teaching
V příspěvku jsou rozebírány statě zařazené do monotematického čísla časopisu Pedagogika 3-4/2010. Autor identifikuje tři průřezová témata jdoucí napříč vybranými texty: (a) učitelství a požadavky kladené na učitele, (b) kvalita učitelova profesního výkonu, (c) cesty profesního rozvoje učitelů. Vedle kritické analýzy textů jsou naznačeny možnosti integrace myšlenkových snah jednotlivých autorů, přičemž za průřezově integrující je považován koncept profesionalizace. V závěru autor připojuje několik poznámek směrem ke komunitě badatelů pracujících v oblasti pedeutologie.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: