(CZ) Pedagogicky a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu
(EN) The Pedagogical and Research Dimension of Student Essays in the Training of Teaching Students for Primary School
Autor / Author: Tomková, A., Chvál, M., Hejlová, H.
Klíčová slova / Key words: studentský esej, sebereflexe, esejístícká forma reflexe praxe, profesní identita, obsahová analýza esejů.
essay of a student, self-reflection, essay as the reflection of educational praxis, profession identity, content analysis of a essay
Příspěvek je součástí řešení Výzkumného záměru „Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání“(MSM 0021620862). Zabývá se vymezením studentského eseje a jeho postavením v reflektivní složce přípravy na profesi učitele. Popisuje jej jako úkol typu reflektivnía sebereflektivní úvahy, požadující argumentaci myšlenek a umožňující subjektivnost výpovědi. Zabývá se pedagogickými otázkami práce s ním ve vysokoškolském kurzu, který zprostředkovává teoretické poznatky i praktickou zkušenost z výuky žáků. Podává informaci o vytváření a validizaci výzkumného nástroje určeného pro analýzu studentských esejů pro případné výzkumné vytěžování poznatků o motivaci a profesních představách studentů vstupujících do studia. Přináší některé poznatky z uplatnění tohoto nástroje v letech 2008 a 2009.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: